Orvos válaszol - Tegye fel Ön is kérdését!

Kérjük, töltse ki az űrlapot, és kollégánk fel fogja venni Önnel a kapcsolatot.

Kérdés Nagy Angéla2017.08.12

Tisztelt Szakértő!



27 éves nő vagyok. Fitten és egészségesen élek és táplálkozom (DASH diéta, gondosan összeválogatott napi edzés program (taichi/yoga-kardio/stretching/általános kondícionálás~heti 5x90perc). Természetesen emellett nem dohányzom és nem fogyasztok alkoholt. Két hete volt egy struma lobectomiám autoimmun hyperthyreosis miatt. A műtét miatt most átmenetileg fel kellett hagynom az edzéssel-illetve a túlzott fizikai megerőltetéssel/hajlongással. A második héttől 30-40 perces edzéseket már beiktathatok a sebész szerint (úszás/futás/szobabicikli vagy alsó végtagok stretchingje), de a teljes sebgyógyulásig 6 hét, s addig a yoga pl. szóba sem jöhet... Bár ígyis- a kényszerpihivel- eltelik a napom, de hiperaktivitásomra és stressz copingomra az edzés volt a legjobb recept, így eléggé hiányzik, mint napi rutin. A kérdésem az lenne, hogy az olyan kedvenc gyakorlataim, amik a törzs/has/kar és fenék izmokat hivatottak formálnii (hasprés, felülés, lábkitartás, hasonfekvésből törzsemelés, fekvőtámasz, kissúlyzós edzés (2-3kg), variált plank gyakorlatok etc.) a műtétet követő hanyadik héttől lehetnének újra az edzésem részei? (ugye a teljes 6 hetet nem szükséges kivárni hozzájuk?- persze a türelmetlenségem ellenére, nekem is az egészségem az első. :))



Megtisztelő válaszát köszönöm!



Üdvözlettel: Anga

Válasz 2017.08.16

Kedves Anga!
Gratulálok a rendkívül tudatos egészség és mozgás programjaihoz. Nagyon ritkán látni ilyen összeszedett, felépített, egészséges gondolkodást és életvitelt!
Megértem, hogy hiányzik a rutin és a mozgás hiány feszültebbé, türelmetlenebbé teheti az embert. A teljes gyógyulásig épp ezért inkább relaxációs gyakorlatokat csináljon, fekve végezhet alsó testfélre irányuló kis intenzitású gyakorlatokat. A lényeg, hogy felső testfél mozgásával most ne járjon, és ne okozzon nyomás emelkedést a testben, tehát pl haspréssel járó gyakorlatokat is átmenetileg mellőzni kell.
Ami engedhető: relaxációs gyakorlat, s olyan szobakerékpár, mely nem emeli a pulzust 100/ min. fölé, tehát kis intenzitású gyakorlat. A hasprés, felülés, lábkitartás, hason fekvésből törzsemelés, fekvőtámasz, kissúlyzós edzés (2-3kg), variált plank gyakorlatok végzését a 6 hetes kontroll után kezdheti. Legyen kicsit türelemmel a saját egészsége érdekében, és a teljes gyógyulás után, amennyiben a kezelő orvosa is engedi, felépítheti újra a mozgás terápiáját, amihez újfent gratulálok!