Orvos válaszol - Tegye fel Ön is kérdését!

Kérjük, töltse ki az űrlapot, és kollégánk fel fogja venni Önnel a kapcsolatot.

Kérdés ANDI2017.06.12

Tisztelt Doktor úr/ Doktornő!



39 éves nő vagyok, valamivel több mint 1 éve keményen edzem minden áldott nap. Napi 60 percet legalább. Miután elkezdtem kb. 2 hónapra rá elmaradt a menstruációm és bár járok nőgyógyászhoz, semilyen kezeléssel nem tudta meghozni újra. Szervi bajom nincs, ráktesztet is csinált, szerencsére azzal is minden rendben van. Egy jó ideje emellé még állandóan hangulatingadozásom is van, fájnak az izületeim, állandóan izomlázam van és fáradt vagyok. Szorongást érzek és teljesen megváltoztam. Nincs kedvem beszélgetni, nevetni sem, egyszóval szinte sosincs jókedvem. Rengeteg csirkemellet, zöldséget, tojást eszem- és bár szénhidrátszegényen táplálkozom, eszem, nem is keveset és sosem éhezem. Az lenne a kérdésem, hogy ezek a tünetek a rengeteg edzésnek tudhatók be? Mit gondol, ön szerint lehetnek ilyen mellékhatásai a napi kemény edzéseknek?

Válaszát előre is köszönöm!

Válasz 2017.06.13

Kedves Andi!
Valószínűleg egy aránylag korai menopausával állunk szemben, aminek tipikus tüneteit írta le. A mozgás segít a tüneteken, valószínű, hogy rosszabb lenne a helyzet, ha nem edzene. Hormon vizsgálatok voltak? Endocrinológust is felkeresnék és pajzsmirigy vizsgálatot csináltatnék meg. Ne hagyja abba a mozgást, esetleg az intenzitásán csökkentsen!
Üdvözlettel
Dr. Matusovits Andrea